تجدید میثاق ایران خودرویی‌ها با آرمان‌های امام راحل
11 خرداد 93 ساعت 06:45 ب.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )
همزمان با بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملكوتی بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران وزیر صنعت،معدن و تجارت، معاونین، مدیران، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و جمعی از پرسنل این شركت با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان های ملکوتی آن امام راحل تجدید میثاق کردند.


به گزارش ایكوپرس، حاضرین ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با امام راحل تجدید میثاق کرده  و پیمان بستند خط مشی امام را تا دستیابی به اهداف والای انقلاب سرلوحه كار قرار خواهند داد.

 همچنین حاضرین ضمن تاكید بر تلاش و مجاهدت شبانه روزی برای تحقق آرمان های بلند امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی، آمادگی بیش از پیش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه عزم ملی و مدیریت جهادی اعلام كردند.

آرمانهای حضرت امام(ره) را سرلوحه برنامه ها قرار دهیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت دراین مراسم گفت: شخصیت وارسته حضرت امام خمینی (قدس‌ره) برای تمامی دورانها الگویی جاودانه است وباید آرمانهای ایشان را سرلوحه برنامه ها واقدامات خود كنیم.

مهندس نعمت زاده گفت:حضرت امام خمینی (ره) همواره درصدد جلب رضایت پروردگار متعال و پیگیرحرف دل مردم بوده بطوریكه تا آخرین لحظات عمر گرانقدر خود این روحیه را حفظ كرد.

 

وی با بیان اینكه شخصیت حضرت امام یك شخصیت بین‌المللی بود، افزود: زندگی، رفتار، گفتار و حضور قلب ایشان در محضر خدا و نهراسیدن از قدرتهای بزرگ همواره زبانزد رهبران انقلابی كشورهای اسلامی و حتی غربی بوده است

ایران خودرو صدرنشین جدول رده بندی كیفیت
11 خرداد 93 ساعت 06:45 ب.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )
براساس نتایج منتشر شده از سوی شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران درخصوص نمرات و سطوح كیفیت محصولات سواری داخلی، ایران خودرو با محصول گراندویتارا در صدر جدول رده بندی در آدیت تركیبی قرار گرفته وسایر محصولات ایران خودرو نیز در رده كیفی خیلی خوب قرار دارند.


به گزارش ایكوپرس، مقایسه میانگین نمرات منفی اردیبهشت 93 نسبت به اسفند سال گذشته حكایت از این دارد كه بیشترین بهبود با 12.44 درصد،‌ مربوط به خوردوهای 206 هاچ بك و 206 صندوقدار است.


برپایه این گزارش، نتایج شاخص آدیت نهایی ایران خودرو در دوبخش ظاهری و عملكردی نیز موید بهبود در این شاخص ها است.


این گزارش می افزاید، در مجموع، شاخص عملكردی (IQF) محصولات در اردیبهشت سال جاری نسبت به اردیبهشت سال گذشته به میزان 25.2 درصد و شاخص ظاهری (IQA) نیز در همین بازه زمانی به میزان 15.24 درصد بهبود را تجربه كرده است.


گفتنی است، نتایج اعلام شده مربوط به بازه زمانی 20 اسفند ماه سال 92 تا 29 اردیبهشت سال جاری است


دكتر نوروز زاده:توسعه صنعتی ایران، بی تردید مدیون ایدرو است
11 خرداد 93 ساعت 06:45 ب.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار داشت: ایدرو علیرغم برخورداری از یك برند ارزشمند، در 47 سال فعالیت خود با فراز و نشیب بسیاری روبرو شده و درچندسال اخیر نیز با مشكلات جدی مواجه بوده است لیكن توسعه صنعت ایران بدون هیچ تردیدی مدیون ایدرو بوده و هست.


دكتر "سید رضا نوروز زاده" در مراسم معارفه خود كه امروز در محل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با تشكر از حسن اعتماد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:  امیدوارم همگی در ادامه راه گذشته در راستای احیای نام سازمان و جایگاه شایسته آن بكوشیم و به این هدف برسیم. وی با بیان این كه بدون توسعه صنعتی امكان توسعه سایر بخش ها وجود ندارد، افزود: امروز اگر دانشگاه های ما توسعه یافته بدلیل ایجاد واحدهای صنعتی است كه ایدرو پایه گذاشته است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ویژگی مهم و متمایز ایدرو را قانون تاسیس و اساسنامه آن ذكر كرد و بیان داشت: در سالهای اخیر قانون تاسیس ایدرو با خدشه بسیار جدی مواجه شده اما باید بدانیم ایدرو یك سرمایه ملی است و باید حفظ شود؛ استعداد عظیمی درون این سازمان نهفته است كه نباید بگذاریم این استعدادها مضمحل شوند بلكه باید زمینه های شكوفایی آنها را فراهم سازیم. دكتر نوروز زاده تصریح كرد: ایدرو باعث پیشگامی و حضور صنعت ایران در سایر كشورها شد و سنگ بنای صادرات غیرنفتی امروز در ایران سازمان گذاشته شد. وی ادامه داد: در هنگام ادغام وزارتخانه های صنایع و معادن و فلزات، بدلیل اینكه عملكرد ایدرو مورد قبول جامعه صنعتی كشور بود قانون تاسیس ایدرو با یك قیام و قعود در مجلس به سازمان جدیدالتاسیس ایمیدرو تسری پیدا كرد. این اعتماد مجلس بخاطر شناخت از ایدرو بود و امیدواریم این سازمان توسعه ای به جایگاه اصلی خود برگردد. وی با بیان اینكه مدیرانی كه در ایدرو خدمت كرده اند، همواره مورد احترام جامعه صنعتی كشور هستند، اظهار داشت: توسعه كشور بدون سازمان های توسعه ای امكان پذیر نیست. رئیس ایدرو یكی از ویژگی های این سازمان را تاثیرگذاری بر نهادهای حكومتی ذكر كرد و افزود: ایدرو بر جهتگیری‌های مجلس و دولت تاثیرگذار بوده و برای مثال، شالوده قانون خودرو كه در مجلس تصویب شد از ایدرو شكل گرفت و به مجلس رفت و نتیجه آن شد كه امروز می توانیم طراحی و تولید خودرو و پلتفرم مشترك داشته باشیم.

وی در رابطه با صنعت خودرو و قطعه سازی نیز عنوان كرد: هرگاه گشایش نسبی در كشور ایجاد می شود زحمات قطعه‌سازان را فراموش می‌كنیم و زمانی كه توفان ناملایمات به سراغمان می‌آید دوباره سراغ قطعه سازان می رویم اما آنها ساختار خود را از دست داده اند و برای بازیابی نیاز به زمان دارند. .
دكتر نوروز زاده ضمن اشاره به اهمیت اعتبار و منابع سازمان، همكاری بین سازمانها را تاثیرگذار خواند و بیان داشت: توجه شخص وزیر محترم و نمایندگان معزز مجلس و ارگانهای تاثیرگذار اهمیت فراوانی برای ایدرو دارند. همچنین محورهایی مانند توسعه فناوری های نوین، جلب و جذب سرمایه گذاری، توسعه تحقیقات، حمایت از تولید داخلی و گسترش مناسبات خارجی كه وزیر محترم برای من ره توشه این مسیر سخت و توانفرسا قرار داده اند، راهگشا خواهد بود.

رئیس ایدرو تغییر نگرش مدیریت عالی سازمان را مهمترین راهبرد جدید خود عنوان كرد و افزود: برای توسعه نیازمند نگرش متعالی و دقیق هستیم و بدون اصلاح نگرش، همه تلاش ها به تعبیر مولانا، دویدن به زوایه مخالف حقیقت است.

 همچنین تغییر نوع نگاه و ساختارهای شكل دهنده نیروی انسانی بعنوان محور توسعه را دومین راهبرد خود ذكر كرد و گفت: همه ایده های ذهنی ما را همكاران سازمان باید تحقق بخشند و بدیهی است اگر آنها باور نكنند كه تولید ملی و ایجاد ثروت، جنگیدن در خط مقدم جهاد اقتصادی است، ره به جایی نخواهیم برد.

دكتر نوروز زاده در ادامه تصریح كرد: برما واجب است تولیدكنندگان و سرمایه گذاران را ارج نهاده و آنان را بسان سربازان جهاد اقتصادی ببینیم و همه همت خود را صرف جلب و جذب سرمایه گذاری كنیم.
وی شناخت جهان معاصر و تغییرات آن و البته ایجاد رابطه مطلوب با جهان با نگاه به داخل و ارزش گذاری به نیروی انسانی داخلی را مهم ترین دغدغه خود عنوان كرد و اظهار داشت:  محال است بدون رابطه با جامعه جهانی و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری بتوانیم به توسعه ملی و صنعتی دست یابیم، اما درعین حال اگر این نگاه مطلق باشد، دچار خسران خواهیم شد. باید با كمك كشورهای مترقی اما با تكیه بر نیروی انسانی خلاق خودمان به راه خود ادامه دهیم.  رئیس ایدر در پایان با بیان اینكه به رغم فرصت سوزی های فراوان، همچنان می توانیم در این راه گام برداریم، خاطرنشان كرد: من به چنین رویایی باور دارم و امیدوارم شما نیز باور داشته باشید.  گفتنی است مراسم تودیع مهندس شافعی و معارفه دكتر نوروز زاده رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران امروز با حضور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهندس رحمانی رئیس كمیسیون صنایع و معادن و جمعی از نمایندگان مجلس، مدیران صنعتی و اجرایی كشور در سازمان گسترش برگزار شد.


تولید روزانه بیش از 200 موتور «ای.‌اف.7» در ایران خودرو
11 خرداد 93 ساعت 06:44 ب.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )
با رفع مشكل مربوط به تامین واشر سرسیلندر و اویل‌ماژول، تولید موتور«ای.‌اف.7» در خطوط تولیدی موتور سازی ایران خودرو بار دیگر افزایش یافته و در آینده نزدیك به روزانه 300 تا 350 دستگاه خواهد رسید.


به گزارش ایكو پرس، معاون تولید نیروی محركه ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: موتور «ای.‌اف.7» بسیار پیشرفته است، به همین دلیل تعمیرات آن در شبكه خدمات پس از فروش اهمیت بسیار دارد و ایران خودرو برای تجهیز تعمیركاران به مهارت و دانش لازم، آنان را در خطوط تولید آموزش می دهد.


جمشید حیدركندری آشنایی با دقت های مونتاژی و كیفیتی این موتور را از نتایج آموزش تعمیركاران در خطوط تولیدی دانست و افزود: 37 هزار دستگاه اولیه موتور «ای.‌اف.7» هیچ ایراد و برگشتی نداشت، اما بعدها به دلیل عدم تامین بعضی از قطعات نامنطبق با نقشه و استاندارد در داخل كشور، مشكلاتی در این موتور پیدا شد كه نارضایتی مشتریان را در پی داشت.


معاون تولید نیروی محركه افزود: از سال گذشته رویه های مربوط به تولید موتور «ای.‌اف.7» به حالت اصلی برگشت، اصلاحات لازم انجام شد و مردم بار دیگر توانستند با خیال راحت بر سمند مجهز به این موتور سوار شوند.


كندری متذكر شد: در حال حاضر  تعداد تولید روزانه در خطوط موتورسازی ایران خودرو 2200دستگاه انواع موتور است كه قابلیت افزایش تولید روزانه تا سه هزار دستگاه را دارد.


وی گفت: خطوط تولید موتورسازی با تغییرات جزیی امكان تولید انواع موتورهای روز جهان را دارد.


انبوه سازی موتور «تی.یو.3»


وی همچنین ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری تولید موتور «تی.یو.3» به مرحله انبوه می رسد و با نصب این موتور برروی پلاتفرم 206 تولید یكی از تیپ های پرطرفدار این محصول كه به واسطه وابستگی صددرصد موتور به پژو فرانسه و در شرایط تحریم از سبد محصولات ایران خودرو خارج شده بود، دوباره از سر گرفته خواهد شد.


جانشین قائم مقام تولید گفت: یكی از خطوط ماشین‌كاری سیلندر و سرسیلندر «ایكس.یو.7» در معاونت نیرو محركه، طی پروژه ای برای ماشین‌كاری سیلندر و سرسیلندر «تی.یو.3» تغییر كاربری داده شده است و به زودی، با تامین قطعات خام به مرحله تولید انبوه می‌رسد.


وی افزود: سایر الزامات تولید این محصول با عزم و همكاری شركت ساپكو درحال تامین و تدارك  است كه تا قبل از نیمه دوم امسال شاهد تولید انبوه این محصول پرطرفدار با مصرف پایین سوخت خواهیم بود.


كندری خاطرنشان كرد: علاوه بر تولید موتور، بخش عمده ای از نیاز ایساكو و مشتریان درخصوص درخواست سیلندر و سرسیلندر ماشین‌كاری شده با قیمتی بسیار نازل از قیمت فعلی نیز برآورده خواهد شد.


آغاز پیش فروش محصولات ایران خودرو
11 خرداد 93 ساعت 06:44 ب.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )
گروه صنعتی ایران خودرو،ضمن عرض تبریك به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و عید بزرگ مبعث رسول اكرم(ص) در راستای تامین نیاز مشتریان، شرایط پیش فروش خرداد ماه خود را آغازمی كند.


به گزارش ایكو پرس، فروش خرداد ماه از ساعت 10 صبح روز یكشنبه چهارم خرداد ماه بر روی سایت اینترنتی فروش محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به نشانیwww.ikco.com و یا ikco.iranecar.com  فعال می شود.


 هم وطنان می توانند با مراجعه به سایت مذكور و یا یكی از نمایندگی های مجاز ایران خودرو برای ثبت نام در این فروش ویژه اقدام كنند.در این روش خانواده خودروهای سمند، 206، 405، پارس وتندر90 عرضه می گردد.


تولید نخستین رانا در عراق
11 خرداد 93 ساعت 06:43 ب.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )
در واپسین روزهای اردیبهشت ماه نخستین خودروی رانا در خط تولید گروه صنعتی ایران خودرو در سایت عراق تولید شد تا گامی بلند در جهت حضور پررنگ ایران خودرو در این كشور باشد.


به گزارش ایكوپرس، معاون صادرات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام خبر، اظهار كرد: خط تولید ایران خودرو در عراق ظرفیت تولید 10 دستگاه از محصولات این شركت در هر ساعت را دارد كه براساس آن می توان در سال برای تولید 20 هزار خودرو در هر شیفت برنامه ریزی كرد.


علی علمی با بیان این كه در عراق درخواست تولید بیش از 22هزار دستگاه محصول به ایران خودرو ارایه شده، افزود: این سفارش وجود دارد و از نظر صنعتی نیز توان انجام مهیاست اما مشكلات ناشی از تحریم های بین المللی كمی كار را سخت كرده است.


وی در پاسخ به این‌كه آیا تحریم های بین المللی همچنان مشكل آفرین هستند یا خیر، اظهار كرد: این مشكلات تا اندازه ای كم‌تر شده، اما در حوزه فعالیت های بین المللی همچنان محدودیت هایی را ایجاد می كنند كه در تلاش هستیم تا از طریق شركای خارجی و همچنین بانك هایی كه در فهرست تحریم قرار ندارند، آن‌ها را رفع كنیم.


علمی گفت: از این هفته اقدامات تولیدی را براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سایت عراق جاری خواهیم كرد تا به تولید 1500دستگاه خودرو در ماه برسیم.


وی با بیان این‌كه برای تحقق این مهم نیاز داریم تا همه به شكلی نو فكر و حركت كنیم، افزود: رانا، سمند و سورن محصولاتی هستند كه در عراق تولید و به بازار عرضه خواهد شد، اما این را باید در نظر بگیریم كه نیازهای مشتری در این كشور متفاوت است و از نظر مقررات نیز ویژگی های خاص خود را دارد.


معاون صادرات گروه صنعتی ایران خودرو اظهار كرد: رانا از پایه براساس استاندارد یورو4، ترمز ضد قفل و داشتن دو كیسه هوا طراحی و تولید شده، اما مشتری ما در عراق هیچ‌كدام از این سه ویژگی را نمی خواهد. این امر از یك سو زمینه تولید محصول با قیمت تمام شده كم‌تر و قدرت رقابت بیش‌تر را فراهم می كند اما از سوی دیگر ما را وادار می كند در بخش طراحی و تولید تغییراتی ایجاد كنیم.


علمی خودروسازان چینی را مهم­ترین رقبای ایران در بازار عراق دانست و افزود: چینی ها با جدیت در بازار عراق حضور پیدا كرده اند و اگر ما در رقابت با آن‌ها كوتاهی یا تاخیر داشته باشیم به سادگی این بازار را از دست می دهیم كه پس گرفتن آن بسیار مشكل خواهد بود.


وی با بیان این‌كه تا پایان سال جاری شمسی ارسال 18هزار  SKDبه عراق را در دستور كار داریم، ادامه داد: در خط تولید عراق تاكنون نزدیك به 100 دستگاه پژو پارس تولید شده و در حال حاضر نیز قطعات مورد نیاز برای تولید صد دستگاه رانا ارسال شده است.


معاون صادرات گروه صنعتی ایران خودرو در پایان گفت: همكاران من در معاونت صادرات از حالت درون گرا خارج شده و با رویكردی برون گرا، برنامه های صادراتی گروه را دنبال می كنند. هر چه این برون گرایی را جلوتر ببریم، شاهد ثمرات بیش‌تر آن خواهیم بود چرا كه درها یكی پس از دیگری در حال باز شدن هستند و با وجود مشكلات و موانع متعدد، در حال پیشرفت و حل مشكلات هستیم كه نتیجه آن بهبود اوضاع خواهد بود.


 


نظرخواهی
نحوه خدمات رسانی در امر فروش و پس از فروش نمایندگی پورمحمودی را چگونه ارزیابی میکنید؟




دیگر موارد
تعداد مطالب :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :