افتخاری دیگر
22 اسفند 92 ساعت 09:28 ب.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )


دکتر صدر،نماینده محترم شهرستان خوی بعنوان رییس هیئت پارلمانی کشورمان جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین المجالس در ژنو حضور خواهند یافت.


اجرای بزرگ ترین طرح امداد نوروزی در 14 سال اخیر
22 اسفند 92 ساعت 08:57 ب.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )
وسیع ترین عملیات امداد نوروزی 14 سال اخیر كشور از 25 اسفند 92 تا 17 فروردین 93 به اجرا در می آید.


علی جعفری مدیرعامل امداد خودروی ایران،‌ با بیان این مطلب در آیین شروع امداد مشترك نوروزی ایران خودرو و سایپا گفت: ایران خودرو 2190 اكیپ امدادی را به صورت شبانه روزی در اختیار مشتریان سراسر كشور قرار می دهد.


وی افزود: شاخص زمان انتظار مشتریان از زمان تماس تا رسیدن امداد به محل، براساس دستور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، به كم تر از 30 دقیقه در سطح كشور كاهش پیدا می كند كه این عدد ده دقیقه كم تر از میانگین جهانی این شاخص است.


مدیرعامل امداد خودرو تعداد امدادهای بالای 60 دقیقه را شاخص مهم دیگری عنوان كرد و گفت: براساس هدف تعیین شده در گروه صنعتی ایران خودرو 95 درصد امدادها باید در زمانی كم تر از 60 دقیقه انجام شود.


وی استفاده مشترك از پتانسیل ایران خودرو و سایپا را یكی از موارد تاكید شده توسط مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ذكر كرد و از رسانه ها خواست در مورد امدادهای متفرقه اطلاع رسانی كرده و مردم را دعوت به استفاده از امداد مشترك امداد ایران خودرو و سایپا كنند.


جعفری با اشاره به 71 مجوز صادر شده به امدادهای متفرقه، خواستار روشن شدن دلایل صدور مجوز به این امدادها شد و گفت: ایران خودرو مایل به واگذاری امداد خودرو به بخش خصوصی است اما بخش خصوصی باید معتبر و توان‌مند باشد. وی بنیه مالی آموزش آكادمیك، تخصص و تعهد امدادگران را از جمله شرایط بخش خصوصی مورد نظر ایران خودرو دانست.


مدیرعامل امدادخودروی ایران تاكید كرد: تنها شماره تلفن رسمی ایران خودرو 096440 است و از مشتریان خواست چنانچه از هر شماره دیگری به نام امداد ایران خودرو با آنها تماس گرفته شود، نپذیرند.


وی تعداد پرسنل خدمت گذار در هر ناوگان امداد نوروزی ایران خودرو را 200 نفر ذكر كرد و افزود: مركز تماس ایران خودرو جزو سه مركز برتر تماس خودرویی در آسیا است كه به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مشتریان است.


طرح تسریع ارائه خدمات به مشتریان ایران‌خودرو اجرایی شد
22 اسفند 92 ساعت 08:56 ب.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )
طرح تسریع در ارائه خدمات و بهبود پذیرش خودروها در نمایندگی‌های ایران‌خودرو از بیست و هشتم بهمن سال جاری اجرایی شد.


  به گزارش ایكو پرس علی نمكین ،مدیر عامل شركت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در این‌باره گفت: این طرح با هدف تسریع در ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان محصولات ایران‌خودرو به صورت نمونه در نمایندگی‌های شهر تهران به اجرا درآمده است.

 وی با اشاره به نزدیك شدن ایام نوروز افزود: هدف از اجرای این طرح، دسترسی سریع و آسان مشتریان به خدمات تعمیرگاهی با تسهیل فرآیند‌های جاری نمایندگی‌ها به خصوص در زمینه‌گارانتی است. به این صورت كه تامین و تحویل‌گیری داغی قطعات تمامی خودروها به صورت ویژه صورت گرفته است تا بتوانیم بیشتر خودروها را در همان روز پذیرش و ترخیص كنیم.


 نمكین در ادامه گفت: از اواخر بهمن ماه كه این برنامه آغاز شده تا كنون 8364 پذیرش موفق در نمایندگی‌های پایلوت تهران داشته‌ایم كه زمان ترخیص این خودروها به میزان قابل توجهی كاهش پیدا كرده است.

 

 مدیر عامل ایساكو با اشاره به اجرای طرح بازدید قبل از سفر كه از سوم تا پانزدهم اسفند سال جاری با موفقیت در نمایندگی‌های ایساكو اجرایی شد، گفت: امیدواریم طرح‌های خاصی كه در شركت برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، بتواند رضایت خاطر مشتریان گروه صنعتی ایران‌خودرو را بیش از پیش جلب كند.

 

نمكین همچنین ضمن آرزوی سالی خوش گفت: امسال نیز با برنامه‌ای كامل و جامع در طرح امداد نوروزی از اواخر اسفند ماه سال‌جاری تا نیمه فروردین با بیش از 500 نمایندگی كشیك در كنار هم‌وطنان عزیز خواهیم بود و اكثر جاده‌های سراسر كشور تحت پوشش ناوگان امداد خودرو ایران قرار خواهد گرفت.

حركت رو به رشد با تكیه بر توان داخلی در بطن اقتصاد مقاومتی
22 اسفند 92 ساعت 08:55 ب.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )
مدیرعامل شركت ایران خودرو دیزل گفت: صدور 30 درصد از محصولات تولیدی ایران خودرو دیزل هدف صادراتی این شركت در چهار سال آینده است تا از طریق آن ارز مورد نیاز برای خرید اقلام خارجی تامین شده و شركت از سایر منایع ارزی بی نیاز شود.


به گزارش ایكوپرس، مهدی یونسیان با بیان اینكه از این طریق گامی موثر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته می‌شود، افزود: مشتریان قدیمی ایران خودرو دیزل كشورهای عربی و آفریقایی هستند كه همواره علاقمندی خود به محصولات ایران خودرو دیزل را نشان داده‌اند، با این وجود در سال 92 برخی كشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان نیز به آنها افزوده شده‌اند.


وی ادامه داد: این كشورها به دلیل وفور قطعات، سهولت در تعمیر و كارایی بالا همواره خواهان خرید كامیون باری واگن هود ایران خودرو دیزل هستند. ضمن اینكه كشورهای موریتانی و ساحل عاج نیز بازار مناسبی برای خودروهای مسافری به شمار می‌روند.


مدیرعامل ایران خودرو دیزل افزود: در سال 91 ارزش صادرات ایران خودرو دیزل به شش میلیون و 619 هزار دلار رسیده و در سال 92 نیز این رقم به هفت میلیون و 719 هزار دلار افزایش یافته است.


یونسیان ضمن اشاره به سناریوهای مختلف برای تولید در سال آینده اظهار كرد: در صورتی كه شرایط فعلی مانند تحریم‌های اقتصادی ادامه یابد، برنامه تولید هدف‌گذاری شده برای سال93 تولید شش هزار دستگاه خودرو خواهد بود اما در صورت رفع تحریم‌ها ایران خودرو دیزل آمادگی تولید ده هزار و 300 دستگاه خودروی تجاری را خواهد داشت.


وی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تولید محصولات جدید در سال93 نیز خبر داد و افزود: در سال آینده علاوه بر محصولات جاری چهار محصول جدید شامل ون، كشنده، مینی‌بوس و كامیونت را تولید و روانه بازار خواهیم كرد. كشنده جدید براساس همكاری با شركت فوتون چین تولید خواهد شد و برای تولید ون نیز همكاری با تعدادی از شركت‌های خارجی در حال بررسی است.


وی در ادامه به عملكرد سال 92 ایران خودرو دیزل در حوزه تولید اشاره كرد و گفت: در 11 ماهه اول سالی كه گذشت، حدود شش هزار و 819 دستگاه انواع خودروی تجاری در كشور تولید شد كه در این میان شركت ایران خودرو دیزل سهم 30 درصدی را از آن خود كرده است. به این معنی كه 30 درصد از كل ارزش ریالی فروش این خودروها، متعلق به ایران خودرو دیزل بوده است.


بنابر اعلام مهندس یونسیان سهم رقبای اصلی ایران خودرو دیزل در این زمینه 23 و 15 و 8 درصد بوده و سایر شركت های فعال در این بخش نیز مجموعا سهم 24درصدی داشته اند.


وی با بیان اینكه ایران خودرو دیزل از نظر ارزش ریالی فروش خودروساز تجاری برتر كشور محسوب می شود، افزود: از نظر تولید كمی در سال 92 نسبت به سال قبل افت داشته‌ایم اما با توجه به افزایش قیمت محصولات، به میزان فروش 5000 میلیارد ریال دست یافته‌ایم كه نشان‌دهنده افزایش 35 درصدی فروش در مقایسه با سال91 است.


یونسیان در خصوص تغییر سیاست‌های تولید و فروش شركت ایران خودرو دیزل در سال92 گفت: فضای كسب و كار ایجاد شده در سال 91 و 92 موجب شد تا ما از تولید محوری به فروش محوری تغییر روش دهیم به این معنی كه ابتدا محصول را به فروش رسانده و بعد نسبت به تولید آن اقدام كنیم.


وی اظهار كرد: از سویی دیگر افزایش نرخ ارز و نوسانات مالی و اقتصادی ناشی از تحریم به ویژه گرانی مواد اولیه موجب شد سیاست‌های جدیدی را اعمال كنیم تا بتوانیم نتایج مطلوب‌تری در تامین نیاز مالی و روان‌سازی چرخ تولید كسب كنیم.


یونسیان به مشكلات ناشی از كمبود نقدینگی در ایران خودرو دیزل نیز اشاره كرد و گفت: در سال 92 میزان مراجعه و درخواست تولید از سوی نهادهای داخلی كاهش چشمگیری یافت و حضور واسطه گران و  شركت‌های سرمایه‌گذار در این خصوص پررنگ تر از قبل شد. این امر موجب كسب سودهای هنگفت توسط این افراد به جای تولیدكننده شد. از سویی دیگر سیاست انقباضی بانك‌ها و شركت‌های لیزینگ نیز موجب شكل‌گیری مشكلات زیادی در تامین نقدینگی شد.


مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: تلاش‌های زیادی برای داخلی سازی قطعات و خودكفایی محصول صورت گرفت كه باعث ایستادگی ما در برابر مشكلات شد.


وی به افزایش بهره‌وری و استفاده از توان داخلی در تولید اشاره كرد و گفت: گام‌های بسیار مهمی در این مسیر برداشته شده است. در بخش تامین اتاق كامیونت و مینی‌بوس نیروهای داخلی در نهایت مسوولیت‌پذیری توانستند در تولید به خودكفایی رسیده و اتاق‌ها را به صورت كامل از منابع داخلی تامین كنیم. ضمن اینكه شاسی درایو مینی‌بوس نیز در داخل مرزهای كشور به تولید رسید و ما را از منابع خارجی بی‌نیاز كرد.


مدیرعامل ایران خودرو دیزل اصلی‌ترین مشكل تولید را تامین موتور دانست و گفت: در تولید مینی‌بوس، با توجه به اینكه امكان تولید موتور با استاندارد آلایندگی یورو 4 برای شركت ایدم مقدور نبود برای تامین آن با یكی از شركت‌های معتبر خارجی به توافق رسیده‌ایم. به جز موتور سایر بخش‌های خودرو طبق استانداردهای موجود به صورت كاملا داخلی تامین و تولید می‌شود.


وی به اقداماتی كه موجب افزایش كیفیت محصولات شد اشاره كرد و گفت: در چند محصول به ویژه در بخش گیربكس و محورها ارتقای كیفی مناسبی داشتیم كه در شرایط تحریم پیشرفت مهمی به شمار می‌رود.


یونسیان ادامه داد: تحریم‌ها با وجود تبعات منفی كه داشت، تبدیل به فرصتی برای اقتصاد ایران و صنعت خودروسازی شد، به طوری كه زمینه‌های مساعدی برای رشد و خودكفایی شركت ایران خودرو دیزل فراهم آورد. این شركت توانست با تكیه بر توان مهندسان و متخصصان داخلی در بطن اقتصاد مقاومتی حركت رو به رشدی را آغاز كند.


وی با اشاره به قطع یك سویه همكاری‌ها از سوی كشورهای غربی تاكید كرد: شركت‌ها و برندهای معتبر چینی كه محصولاتی با كیفیت تولید می‌كنند را جایگزین شركت های اروپایی كردیم كه روند همكاری‌هایمان حتی در صورت لغو تحریم‌ها با این شركت‌ها ادامه خواهد داشت.


یونسیان ضمن استقبال از موضوع جلوگیری از ورود اتوبوس به كشور از سوی وزارت كشور، به توان تولید اتوبوس در ایران خودرو دیزل اشاره كرد و گفت: سالن 60 هزار متری تولید اتوبوس ایران خودرو دیزل با یك هزار و 400 نیروی انسانی توانمند، قابلیت تولید سالانه 5500 دستگاه اتوبوس را در یك شیفت كاری دارا می باشد.


وی با بیان اینكه این شركت با هماهنگی معاونت فنی شهرداری‌های كشور دو نوع اتوبوس مدرن با بالاترین سطح استانداردها را طراحی و نمونه‌سازی كرده‌است، افزود: مراحل تست این محصولات انجام شده و هم اكنون آمادگی تولید انبوه این اتوبوس‌ها را داریم.


توسعه صادرات، راهبرد ایران خودرو برای تحقق اقتصاد مقاومتی
22 اسفند 92 ساعت 08:53 ب.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )
گروه صنعتی ایران خودرو تحقق اقتصاد مقاومتی را سر لوحه تمام امورخود قرار داده که یکی از محور های اساسی آن حضور فعال در بازار های بین المللی است تا از این طریق ارز مورد نیاز خودرا تامین كند.


 مهندس هاشم یکه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: دراجرای منویات مقام معظم رهبری پیرامون سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و تاکیددولت تدبیر و امید و وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اهتمام ویژه برای اجرایی نمودن مفادآن، گروه صنعتی ایران خودرو تشكیل کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی و تنظیم نقشه راه اقتصاد مقاومتی را در دستور كارگروه مذكور قرار داده است.


وی به برخی از برداشت های نادرست از فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهارداشت: متاسفانه دربعضی از بخش ها تصور درستی از اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته و آن را به مثابه ریاضت اقتصادی قلمدادمی کنند درحالی که حضور قوی در عرصه های مختلف اقتصادی، صنعتی و سیاسی هدف اصلی این راهبرد است.


مهندس یکه زارع با تاکید بر اینکه نباید تمام توان خود را دریک جبهه متمرکز کنیم، گفت: ایران خودرو نباید فقط به افزایش تولید متکی باشد، بلکه باید درطراحی محصولات جدید ، برند سازی و حضور در بازار های جهانی  نقش پر رنگ تری داشته باشد.   


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی کمک زیادی به بهبود وضعیت صنعت خودرو کشور خواهدکرد،اظهارداشت:این درحالی است که هم اکنون مشکل اصلی صنعت خودرو کشور بعضی از محدودیت ها است که با رفع آن ها این صنعت روی ریل توسعه و پیشرفت قرار می گیرد


مهندس یکه زارع تاکید کرد: دراین زمینه باید شرایط گشایش ال سی ، نرخ بهره تسهیلات بانکی ، شیوه قیمت گذاری خودرو ها و برخی دیگر ازقوانین اصلاح شود و سازمان ها نیز به وظایف قانونی خود عمل كنند.


یکه زارع خاطر نشان کرد:بانک ها هم باید به سوی اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی حرکت کنند به طوریکه درشرایط اقتصاد مقاومتی نباید همان روند و نگاه قبلی نسبت به تولید و صنعت ادامه یابد.


وی در پایان افزود: هروقت درتعاملات و تبادلات با کشور ها و شرکای خارجی با نگرش اقتصاد مقاومتی وارد مذاکره شدیم، کشور های خارجی و مذاکره کنندگان درمقابل ما تعظیم خواهند کرد.



محصولات ایران خودرو در رده كیفی خیلی خوب
22 اسفند 92 ساعت 08:52 ب.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )
گزارش منتشر شده از سوی شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران در بهمن‌ماه، نشان می دهد محصولات ایران خودرو در رده كیفی خیلی خوب قرار دارند.


به گزارش ایكو پرس محصول گراند ویتارای گروه صنعتی ایران خودرو با 17 امتیاز منفی در رده كیفی خیلی خوب «A+»  و در صدر جدول كیفی بهمن قرار گرفته است.


همچنین گزارش ارزیابی بهمن ماه نشان می دهد، تندر اتوماتیك ایران خودرو با 21 امتیاز منفی در رده كیفی خیلی خوب A+  قرار دارد.


از سویی دیگر تندر 90 ایران خودرو نیز با 21 امتیاز منفی در رده كیفی خیلی خوب A+  قرار دارد.


 محصول سمند با 52 و پژو 405 ایران خودرو با 53 امتیاز منفی در رده كیفی خیلی خوب A قرار گرفته اند.  


نتایج ارزیابی های شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران همچنین نشان می دهد خودروی پارس ایران خودروی خراسان نیز با 52 امتیاز منفی در رده كیفی خیلی خوب A قرار گرفته است.


همچنین پژو 405 ایران خودرو خراسان نیز با 53 امتیاز منفی در رده كیفی خیلی خوب A قرار گرفته است.


این گزارش می افزاید، در ماه جاری برای خودروهای ارزیابی شده در آدیت ایمنی، هیچ ایراد منفی برای گریدهای 25، 50 و 100 امتیازی به ثبت نرسیده است.


استقبال ترکمن ها از محصولات ایران خودرو
15 اسفند 92 ساعت 11:09 ق.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )
در هشتمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد از محصولات ایران خودرو استقبال شد.


 به گزارش ایكو پرس آیین گشایش هشتمین نمایشگاه اختصاصی کالاهای جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، مراد طاقان اف معاون رییس جمهور ترکمنستان در امور صنعت و بازرگانی، محمدحسین فروزان مهر استاندار خراسان رضوی، اوراز مرادوف وزیر صنایع ترکمنستان، سید محمد موسی هاشمی گلپایگانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد و تنی چند از مقامات و دیپلمات های دو کشور برگزار شد.


در این مراسم  معاون رئیس جمهوری ترکمنستان با قرائت پیام رئیس جمهور این کشور ضمن اشاره به دوستی و برادری دو کشور ایران و ترکمنستان، بر اهمیت مراودات اقتصادی دو کشور و لزوم گسترش آن تاکید کرد.


«قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در پیامی به این نمایشگاه که توسط «طاقان اف» معاون رئیس جمهور در امور صنایع و بازرگانی قرائت شد، هشتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد را در توسعه و گسترش هر چه بیشتر تعاملات اقتصادی و تجاری میان دو کشور دوست و برادر ترکمنستان و ایران موثر و مهم قلمداد کرد.


محمداف در بخش دیگر این پیام، جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای پیشرو در حوزه های دانش، فناوری نوین و صنعت توصیف و تاکید کرد: عشق آباد قصد دارد روابط و همکاری در عرصه های اقتصادی، تجاری، انرژی، فناوری نوین، کشاورزی، حمل و نقل و پتروشیمی بیش از پیش توسعه و گسترش دهد.


مقامات دو کشور پس از افتتاح نمایشگاه به بازدید از غرفه ها و آشنایی با آخرین محصولات و توانمندی های تولیدی-صنعتی ایران در زمینه های دام و طیور، صنایع غذایی، ماشین آلات، نساجی، پتروشیمی و خودروسازی پرداختند.


وزیرصنعت،معدن وتجارت همچنین در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد با تجار،بازرگانان وفعالان اقتصادی ایرانی مقیم تركمنستان دیدار كرد.


وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در عشق آباد تصریح كرد: در تلاشیم با همراهی وهمكاری وزارت امور خارجه نمایشگاههای بیشتری در سایر كشورها برای شناساندن توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران برگزار كنیم.


وزیر صنعت،معدن وتجارت افزود: با همت دولت، گسترش روابط با كشورها خصوصا كشورهای همسایه را شاهد هستیم.باید از این فرصت استفاده كنیم و مسیر را برای توسعه تجارت وصادرات هموار نماییم


وزیر صنعت،معدن وتجارت تاكید كرد: حركتی كه دولت آغاز كرده برای مردم است وتوسعه اقتصادی از اهم اولویتهای كشور است.


 مهندس نعمت زاده گفت: برای ما زیبنده نیست كه در این سطح صادرات داشته یاشیم وباید با سرعت آن را ارتقا بخشیم. تجار ایرانی از قدیم با بسیاری از كشورهای دنیا از چین تا افریقا واروپا روابط تجاری داشته اند.


وزیر صنعت،معدن وتجارت در پایان سخنانش تاكید كرد: صادرات ما باید ساماندهی شود وصادركنندگان هم باید در خارج از كشور پشتیبان هم بوده ومشتریان ایرانی را حفظ نمایند و وظیفه سازمان توسعه تجارت هم همین ساماندهی است.


سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد نیز ضمن اشاره به دوستی و برادری دو کشور تاکید کرد: ترکمنستان از اهداف ارزش افزوده ماست و این کشور از حضور ما در بازار خود استقبال می کند. وی ضمن اشاره به سابقه صدور خدمات گازی، فنی و مهندسی به ترکمنستان، آمادگی خود را برای همکاری و پاسخ گویی به صادرکنندگان ایرانی اعلام کرد.


در پایان این برنامه، جلسه پرسش و پاسخ میان صادرکنندگان و وزیر صنعت، معدن و تجارت و هم چنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد برگزار شد.


گفتنی است، هشتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد از هشتم تا دهم اسفند 1392 در کاخ نمایشگاهی عشق آباد برگزار شد. در این نمایشگاه که در فضایی به وسعت دو هزار متر مربع برپا شد، بیش از یکصد شرکت ایرانی محصولات خود را در زمینه های مختلف تولیدی و صنعتی به بازدیدکنندگان و تجار ترکمنستان عرضه کردند.


گروه صنعتی ایران خودرو با عرضه محصولات سمند ال ایکس، سورن ایی ال ایکس، رانا، پژو 405 اس ال ایکس، پژو پارس و کامیون کشنده 2624 در غرفه ای به مساحت 300 متر مربع در این نمایشگاه شرکت کرد که مورد توجه و علاقه مردم این کشور قرار گرفت. مشارکت در این نمایشگاه با هدف توسعه صادرات محصولات به بازار کشورهای شرق دریای خزر صورت می گیرد.


لازم به ذکر است، شرکت های ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، سایپا و عقاب افشان با هدایت شرکت ایران خودرو عشق آباد در این رویداد تجاری-صنعتی شرکت کردند.


چهارمین نمایشگاه قالب و ابزار خرداد 93 برگزار می شود
15 اسفند 92 ساعت 11:08 ق.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )
چهارمین نمایشگاه قالب وابزار با حضوربیش از 150 شركت داخلی و خارجی از پنجم خرداد ماه به مدت چهار روز در شركت ساپكو برگزار می شود.


به گزارش ایكو پرس به نقل از روابط عمومی ساپكو، این نمایشگاه كه در چهارمین دوره خود دستاوردهای خودكفایی ایران در صنعت قالبسازی و  صادرات قالب را به نمایش خواهد گذاشت، سال آینده نیز با هدف ایجاد قراردادهای همكاری بین قالبسازان خارجی و داخلی، استفاده از فولاد ایرانی در قالب های بزرگ پلاستیك، ایجاد گرین كاری قالب های پلاستیك در داخل كشور و ایجاد زمینه های صادرات قالب و همچنین كاهش سفارش قالب به خارج از كشور، پذیرای شركت های فعال داخلی و خارجی خواهد بود.


نمایشگاه چهارم در مساحتی با وسعت سه هزار متر مربع  و با تلاش در جذب مشاركت بیش از 150 شركت  داخلی و خارجی سعی در رشد و پویایی این صنعت در شركت ساپكو برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود  قالبسازان پلاستی، فلزی، لاستیك و دایكاست بیشترین مشاركت را در این نمایشگاه داشته باشند.


گفتنی است كه سومین دوره از این نمایشگاه نیز با حضور 150 شركت داخلی و خارجی و شركت كنندگانی از كشورهای آلمان، پرتغال، چین، كره و اسپانیا برگزار شده بود. نمایشگاه دوم نیز شاهد حضور بیش از 20 شركت كشورهای خارجی بود كه بنابر گمانه زنی ها این تعداد در سال آینده و به دنبال گسترش روابط بین المللی ایران طی ماه های اخیر و كاهش تحریم ها افزایش قابل توجهی خواهد داشت.


علاقه مندان به بازدید از این نمایشگاه و متقاضیان  اخذ غرفه می توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه به آدرس  http://saptools.sapco.com  اطلاعات لازم را جویا شوند.


ناقدی قائم مقام تولید ایران خودرو شد
15 اسفند 92 ساعت 11:08 ق.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو طی حكمی محسن ناقدی برادران را به عنوان قائم مقام مدیرعامل در حوزه تولید منصوب كرد.

به گزارش ایكو پرس در این حكم آمده است:


نظر به تجارب، تخصص و شایستگی های جنابعالی به موجب این حكم به عنوان قائم مقام مدیرعامل در تولید منصوب می شوید.


رجاء واثق دارم با اعمال تدابیر لازم و با بهره گیری از توان و شایستگی های منابع مدیریتی و تخصصی و همچنین ظرفیت های بالقوه در انجام امور محوله و در جهت تحقق چشم انداز و اهداف استراتژیك شركت به ویژه فرآیندهای تولید شامل برنامه ریزی، تامین، لجستیك و ساخت محصول به نحوی سامان دهی شود كه موجبات تحقق برنامه های مصوب، كاهش هزینه و افزایش بهره وری را فراهم آورد.


امید است با اتكال به خداوند متعال و با هماهنگی و همكاری قائم مقام ها، معاونان و مدیران و سایر دست اندركاران در پیشبرد اهداف گروه صنعتی ایران خودرو موفق و مؤید باشید.


توفیق روزافزون شما را از درگاه ایزد منان مسالت دارم.


مهندس هاشم یكه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در آیین معارفه قائم مقام جدید تولید، با تاكید بر پی گیری برنامه های گروه صنعتی ایران خودرو اظهار كرد: در سال های اخیر سایه مسائل و مشكلات تولید بر خودروسازان از جمله  ایران خودرو سنگینی كرده، در حالی كه مباحث مهم تری مانند كیفیت و رضایت مشتری نیز وجود دارد كه باید دنبال شوند.


وی از قائم مقام جدید خود در حوزه تولید خواست تا با استفاده از ابزارها و پتانسیل های موجود، تولید در گروه صنعتی ایران خودرو را روی ریل ثبات و رونق قرار دهد تا مجموعه مدیریتی بتواند با آرامش خاطر به انجام سایر امور توسعه ای بپردازد.


یكه زارع پای بندی و توجه به كار سیستمی را از جمله ویژگی های بارز قائم مقام خود خواند و ادامه داد: از مهندس ناقدی انتظار دارم شرایطی را فراهم آورد تا همه بخش ها و واحدهای حوزه تولید به صورت تفكیك شده مسائل و مشكلات خود را رفع كرده و به بخش های هم سطح یا بالاتر منتقل نكنند، چرا كه ممكن است این مشكلات در فرآیند انتقال و پی گیری دچار گذر زمان یا انحرافات ناشی از انتقال نادرست شود.


 مهندس یكه زارع همچنین از زحمات دكتر نجاری در دوران مسوولیت قائم مقامی تولید تشكر و برای ایشان در مسوولیت جدید آرزوی موفقیت كرد.


موفقیت گروه، موفقیت تك به تك ماست


 در ادامه دكتر حسین نجاری اظهار كرد: در عرصه تولید مسائل و مشكلات زیاد و بسیار پیچیده ای وجود دارد كه اطمینان دارم، قائم مقام جدید به یاری سایر مدیران گروه از پس آن ها بر خواهند آمد.


 مدیر عامل شركت ساپكو در پایان گفت:  هر یك از ما در هر بخشی از گروه بزرگ صنعتی ایران خودرو كه هستیم باید با تمام توان برای موفقیت گروه تلاش كنیم زیرا موفقیت گروه، موفقیت تك به تك ماست.


الزام بقا، تغییر در نگرش است


قائم مقام جدید مدیرعامل ایران خودرو در حوزه تولید نیز در آیین معارفه خود اظهار كرد: امروز باید قدردان آنانی باشیم كه نام نیك ایران خودرو را تا كنون با همكاری صادقانه، ماندگار نگه داشته و آن را به امانت به ما سپرده اند. انتظار ایشان بسط نگرش هم دلی و هم یاری در سطوح مختلف به ویژه لایه های اثرگذار و نیروهای موثر است.


محسن ناقدی سوق دادن دیدگاه های مختلف در گروه صنعتی ایران خودرو به سمت مشاركت روزافزون با هدف بروز خلاقیت ها و ارایه روش های نوین را یكی از رویكردهای اساسی خود در سمت قائم مقامی تولید ایران خودرو ذكر كرد و افزود: در عرصه های تعامل و تقابل، امكان ابراز تفكرات كلاسیك سنتی، دشوار و الزام بقا، تغییر در نگرش و ایجاد تحول بنیادین است كه براساس آن سیستم برنامه ریزی، روش مدیریت و ساختار تشكیلاتی نمی تواند مجرد از تحولات محیطی و محاطی باشد.


وی طراحی و مدیریت فرآیندهای كارآمد براساس داده های صحیح و واقع گرایانه و تحلیل اطلاعات تعریف شده در قالب نظام های منطقی را از جمله مهم ترین برنامه های راهبری و راهبردی خود در جایگاه قائم مقامی تولید ایران خودرو برشمرد.


گفتنی است، قائم مقام جدید مدیرعامل ایران خودرو در تولید، دارای كارشناسی و كارشناسی ارشد مهندسی مكانیك و مدیریت اجرایی است و از سال 67 تا 76 در شركت های مختلف فعالیت داشته است.


محسن ناقدی برادران از سال 76 به شركت ایران خودرو دیزل پیوسته و از سال 86 تاكنون ریاست هیات مدیره شركت تولیدی قطعات خاور را نیز برعهده داشته است. وی در چند سال اخیر به تدریس در دانشگاه های كشور نیز پرداخته است.


مولفه های اصلی برای كسب رضایت مشتری
15 اسفند 92 ساعت 11:07 ق.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )
قیمت، كیفیت، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش مناسب چهار مولفه اصلی محصول است که درگروه صنعتی ایران خودرو توجه ویژه ای به این مولفه ها می شود تا براساس آن در راستای كسب رضایت مشتریان قدم برداریم.




 به گزارش ایكو پرس، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو كه در نشست جانبی همایش بین المللی موتورهای درون سوز سخن می گفت، كیفیت را از الزامات تولید و وظایف تولیدكننده دانست و تصریح كرد: این موضوع قابل بحث نیست، وقتی تولیدكننده محصولی را به مشتری ارایه می كند باید كیفیت را به عنوان یكی از الزامات تولید درنظر بگیرد.


مهندس هاشم یكه زارع با بیان اینكه نقش كیفیت در فضای رقابتی امروز، بیش از پیش نمایان است، افزود: برای رسیدن به محصول كیفی در ایران خودرو برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته است.


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار كرد: در سال های  اخیر ایجاد مشكلات مقطعی و صرف زمان برای عبور از آن مانع پرداختن به مسایل راهبردی در صنعت خودرو شده است.


یكه زارع اذعان كرد: تحریم هایی كه به صنعت خودروسازی كشور تحمیل شد، اتفاق ساده ای نبود، اما اگر استراتژی و برنامه ریزی دقیقی وجود داشت، اثرات تخریبی آن به مراتب كم تر از وضعیت فعلی بود.


وی به شرایط كنونی ناشی از حذف تحریم ها اشاره كرد و گفت: با رفع تحریم ها و عبور از مشكلات، باید به گونه ای عمل كنیم كه آمادگی مدیریت شرایط مشابه احتمالی در آینده را داشته باشیم.


 مدیر عامل ایران خودرو به انتظار ارایه محصول با كیفیت از سوی قطعه ساز اشاره و اظهار كرد: همان‌طور كه مشتریان ایران خودرو انتظار تحویل خودروی بی عیب دارند، ما نیز از قطعه سازان انتظار داریم كه مولفه های یادشده را درنظر داشته و محصولی با كیفیت تولید و در اختیار خودروسازان به عنوان مشتری قرار دهند.


مدیرعامل ایران خودرو گفت: آماری كه در دوماه اخیر به دست آمده،‌ نشان می دهد كه 76 درصد از نارضایتی مشتریان مربوط به مسایلی غیر از خدمات پس از فروش است و به راحتی قابل بررسی و رفع است.


یكه زارع درخصوص حمل و نقل عمومی و تولید خودروهای این بخش گفت: در كشور ظرفیت تولید بالغ بر 15 هزار دستگاه اتوبوس ایجاد شده كه متاسفانه از بخش كمی از این ظرفیت بهره برداری شده است.


وی افزود: در گذشته، بعد از مذاكره با طرف های خارجی درخواست تولید اتوبوس به تولیدكننده های داخلی ارسال می شد، در صورتی كه تدارك و تحویل به بیش از 4ماه زمان نیاز دارد و با این روش واردات محصولات انجام شده است.


مدیرعامل ایران خودرو ایجاد انگیزه در مردم برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی را از راه‌كارهای كاهش ترافیك و آلایندگی ها دانست و گفت: باید سیاست ها در جهت تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی باشد. 


وی درخصوص ارتباط صنعت و دانشگاه نیز گفت: وقتی خودروساز محصولی تولید می كند به دنبال مشتری و فروش آن است، بنابراین وقتی دانشگاه قادر به تولید خدمت خاصی برای صنعت است باید به دنبال ارایه آن نیز باشد و ما نیز از آن استقبال می كنیم.


وی به رویكرد جدید ایران خودرو در خصوص سایت های تولید و مونتاژ گفت: هدف ایران خودرو توسعه زیرساخت ها و تولید محصول باكیفیت بالاست، لذا توسعه سایت های مونتاژ در استان ها همسو با این استراتژی نیست و هدف ایران خودرو در این بخش افزایش توان استان های مختلف در بخش قطعه سازی و مسایل زیرساختی خودرو است.


خاطرنشان می كند، در نشست جانبی همایش بین المللی موتورهای درون سوز، علاوه بر مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، نماینده های شركت خودروسازی سایپا، پلیس راهور، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و رییس انجمن قطعه سازان حضور داشتند و میرسلیم، رییس همایش موتورهای درون سوز و نفت مدیریت این نشست را برعهده داشت.


آغاز تحویل وانت پیكاپ ایران خودرو دیزل به مشتریان
15 اسفند 92 ساعت 11:06 ق.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )
شركت ایران خودرو دیزل با دریافت مجوز شماره‌گذاری خودرو پیكاپ، تحویل این خودرو به مشتریان را آغاز كرد.

به گزارش ایكوپرس به نقل از روابط عمومی ایران خودرو دیزل، صبح امروز – یكشنبه- در مراسمی با حضور مدیران این شركت و مسئولان شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا، اولین خودرو پیكاپ شماره‌گذاری شده، تحویل مشتری شد.


شركت ایران خودرو دیزل، انتهای آذرماه گذشته خط تولید خودرو پیكاپ را افتتاح كرده بود. این خودرو كه در دو تیپ دیزلی و بنزینی به بازار عرضه خواهد شد، از استاندارد سطح آلایندگی یورو 4 برخوردار است و با بهره‌گیری از موتور 2800 سی.‌سی پر قدرت 164 اسب بخاری در تیپ دیزلی و موتور 2400 سی‌سی 138 اسب بخاری در تیپ بنزینی، از قابلیت 4 چرخ محرک نیز برخوردار است.


پیکاپ ایران خودرو دیزل همچنین به كیسه هوای راننده و سرنشین و ترمز دو مداره هیدرولیک و سیستم‌های ترمز  EBD و ABS مجهز است.


 


نظرخواهی
نحوه خدمات رسانی در امر فروش و پس از فروش نمایندگی پورمحمودی را چگونه ارزیابی میکنید؟




دیگر موارد
تعداد مطالب :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :