تبلیغات
نمایندگی مجاز 1937 ایران خودرو (پورمحمودی) - مطالب دی 1392
افزایش سهم ارزش افزوده‌ قطعات در خراسان
9 دی 92 ساعت 04:11 ب.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )

با حمایت از قطعه سازان خراسان رضوی تحقق می یابد:

افزایش سهم ارزش افزوده‌ قطعات در خراسان

حضور فعال و موثر در بازارهای بین المللی نیازمند حرکت متناسب با تغییرات سریع تکنولوژی، تنوع تولیدات و خدمات و تغییر رویکردها به سمت استفاده از فن آوری‌های نوین و تولید محصول دانش‌بنیان است.


به گزارش روابط عمومی ایران خودرو خراسان، استاندار خراسان رضوی در بازدید از خطوط تولید شرکت ایران خودروی خراسان، صنعت خودروسازی را موتور محرک سایر صنایع دانست و با اشاره به سهم 2.5 درصدی این صنعت در تولید ناخالص داخلی کشور اظهار داشت: صنعت خودروسازی در ایران بعد از چهار دهه تلاش به جایگاه مطلوبی دست یافته، به طوری که امروز سهم 18 تا 20 درصدی از ارزش افزوده صنعت را به خود اختصاص داده است.


محمدحسین فروزان مهر بازتعریف و تغییر راهبرد در حوزه محصول، بنگاه، اقتصاد ملی و جهانی را شرط لازم جهت حضور موثر در کلاس جهانی صنعت خودرو دانست و افزایش بهره وری نیروی کار و سرمایه در این حوزه را یک ضرورت عنوان کرد.


استاندار خراسان رضوی در ادامه ضمن مطلوب توصیف کردن فعالیت های ایران خودروی خراسان اظهار داشت: این استان دومین قطب تولید خودروی کشور به شمار می رود و با استقرار بیش از 350 واحد قطعه ساز، 18 درصد ظرفیت قطعه سازی خودروی کشور در خراسان رضوی است.


فروزان مهر با اشاره به ارتباط صنعت خودروسازی با سایر صنایع بالا و پایین دستی و سهم قابل توجه آن در ایجاد اشتغال و توسعه‌ی پایدار گفت: به منظور پویاتر شدن این صنعت، حمایت‌های لازم در چارچوب قانون از سوی دستگاه های اجرایی استان به عمل خواهد آمد.


وی با بیان این که 90 درصد بهای تمام شده‌ خودرو مربوط به قطعه است، اظهار امیدواری کرد: با حل مشکل قطعه‌سازان بتوانیم سهم ارزش افزوده‌ تولید قطعات خودروی خراسان که اکنون 10 درصد کل ارزش تولیدات کشور است را ارتقا دهیم.


استاندار خراسان رضوی گفت: امروز صنعت خودروسازی استان به عنوان یک صنعت مقیاس بزرگ، نیازمند حمایت است؛ صنعتی که با بهره‌مندی از مجهزترین خطوط مونتاژ توان تولید ظرفیت اسمی 150 هزار دستگاه خودرو را در سال داشته و در حال حاضر سهمی معادل 12 درصد تولید خودروی کشور را به خود اختصاص داده است.


گفتنی است در این بازدید معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی، برخی مدیران ستادی، فرماندار مشهد و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط و روسای تشکل های بخش خصوصی حضور داشتند.




 





قائم مقام ارشد و مالی و اقتصادی گروه صنعتی ایران خودرو منصوب شد
9 دی 92 ساعت 04:10 ب.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )






طی حكمی از سوی مهندس یكه زارع:

قائم مقام ارشد و مالی و اقتصادی گروه صنعتی ایران خودرو منصوب شد

طی حكمی از سوی مهندس یكه زارع، عباس ملكی تهرانی به سمت قائم مقام ارشد و مالی و اقتصادی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو منصوب شد.


به گزارش ایكو پرس، در حكم مهندس یكه زارع آمده است: نظر به تعهد، تخصص، تجارب و شایستگی های ارزشمند جنابعالی و با توجه به اهمیت استراتژیك تحقق اهداف و برنامه های كلان اقتصادی و صنعتی ایران خودرو در فرآیند كسب و كار ملی و جهانی بدینوسیله به موجب این حكم با حفظ سمت بعنوان قائم مقام ارشد مدیرعامل ایران خودرو منصوب می شوید.


امید است با توجه به حساسیت و نقش جایگاه خودروسازی در صنعت كشور و با اتكال به عنایت خداوند متعال، با اعمال تدابیر لازم و بهره گیری از كلیه منابع و امكانات، گروه صنعتی ایران خودرو را به گونه ای ساماندهی و برنامه ریزی نمایید كه استراتژی كلی شركت در مسیر توسعه و حفظ جایگاه خودروساز برتر كشور و كسب قابلیت حضور مستمر در بازارهای بین المللی با همكاری و همیاری قائم مقام ها معاونین و مدیران مستقل و شركتهای اصلی گروه محقق گردد.


توفیق روزافزون شما را در ایفای این ماموریت مهم از درگاه ایزدمنان مسئلت دارم.


مهندس هاشم یكه زارع در مراسم معارفه قائم مقام ارشد و مالی و اقتصادی گروه صنعتی ایران خودرو در جمع مدیران ارشد با اشاره به سوابق ملكی تهرانی متذكر شد: امیدوارم تمامی بخش های گروه صنعتی ایران خودرو بتوانند از خدمات و سوابق قائم مقام ارشد استفاده كنند و منافع ایران خودرو را در صدر برنامه های خود قرار دهند.


ملكی تهرانی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در گروه صنعتی ایران خودرو یادآور شد: امیدوارم به كمك همكارانم، ایران خودرو بار دیگر بتواند جایگاه شایسته خود را كسب كرده و با اهداف تعریف شده، جایگاه بالاتری نیز كسب كنیم.


وی تصریح كرد:اراده جدی برای پیشرفت این گروه صنعتی وجود دارد و با استفاده از  ظرفیت ها و پتانسیل های موجود می توانیم به موفقیت های چشم گیری دست یابیم.


قائم مقام ارشد مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از معاونان و مدیران ارشد درخواست كرد،برای تحقق اهداف و برنامه ها، تشكیل كارگروه های تخصصی را پی گیری كنند.


گفتنی است، ملكی تهرانی دارای مدرك تحصیلی كارشناسی ارشد حساب‌داری از دانشكده حساب‌داری نفت است. وی از سال61 تا 63 معاون وزیر صنایع و معادن وقت و از سال 63 به مدت یك سال معاون تولید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بوده است.


ملكی تهرانی مدیرعاملی شركت رادیاتور ایران را از سال 64 تا 84 به مدت 20 سال در كارنامه حرفه ای خود ثبت كرده است. وی از سال 85 تا 89 نیز مدیر صنایع خودروی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بوده است. ملكی قبل از این و از سال 85 ریاست هیات مدیره شركت ماشین سازی اراك را برعهده داشته است.





 




به شركای جدید هم فكر می كنیم، شریك فقط پژو یا رنو نیست
9 دی 92 ساعت 04:09 ب.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )






مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو:

به شركای جدید هم فكر می كنیم، شریك فقط پژو یا رنو نیست

وجود هیچ شریك خارجی باعث نخواهد شد تا ما به شركای دیگری فكر نكنیم، اما آن چه برای ما در اولویت قرار گرفته این است كه ما شریك همراه می خواهیم، شریكی كه علاوه بر روزهای خوب در شرایط سخت نیز با ما همكاری داشته باشد.


به گزارش ایكو پرس، مهندس هاشم یكه زارع ، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این كه برخی برخوردها با صنعت خودرو براساس واقعیت های موجود نیست، در نظر گرفتن منافع ملی را به ویژه در شرایط كنونی ضروری دانست و افزود: متاسفانه در سال های اخیر، سایه سیاسی بر حوزه خودروسازی حاكم شده است كه ان شاء ا... در دولت جدید این سایه برداشته خواهد شد.


مدیرعامل  گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه با اشاره به چالش های موجود در صنعت خودرو اظهار كرد: امیدوار هستیم با رویكرد منطقی پیش گرفته شده از سوی دولت تدبیر و امید، تحریم های بین المللی كه حدود 30درصد از مسائل و مشكلات صنعت خودرو را باعث شده اند، به زودی رفع شوند، اما علاوه بر آن باید برای تحریم های داخلی نیز چاره ای اندیشید.


یكه زارع ادامه داد: هزینه های مالی خودروسازان به بیش از 30درصد رسیده كه عددی فراتر از تصور است و اگر این روند ادامه داشته باشد، صنایع به ویژه صنایع تاثیرگذار و در عین حال تاثیرپذیر، با مشكلات بسیاری حادی روبرو خواهند شد.


 وی در پایان با بیان این كه شرط ما برای همكاری با هر شركت خارجی «تولید و دست یابی به دانش فنی» است نه مونتاژ كاری، اظهار كرد: نگاه ما به همكاری با شركای خارجی تغییر نكرده و تنها اتفاقی كه افتاده این است كه ما به شركای جدید هم فكر می كنیم، چرا كه شریك، فقط پژو یا رنو نیست.


مشكل اصلی تولید در خودروسازی كمبود نقدینگی است
9 دی 92 ساعت 04:05 ب.ظ | انتشار یافته روابط عمومی | ( نظرات )


به گزارش ایكوپرس، رئیس كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب گفت: اقدامات و اراده ایران خودرو در جهت توسعه محصولات، موجب تحول خودروسازی كشور خواهد شد.


رضا رحمانی از مقوله حمایت از تولید داخلی به عنوان یك ضرورت و الزام نام برد و اظهار كرد: مجلس و دولت موظف به حمایت از تولید داخلی و ملی نه در شعار بلکه در عمل هستند.


رئیس كمیسیون صنایع و معادن مجلس كه در مراسم راه اندازی خط تولید سه محصول ایران خودرو دیزل سخنرانی می كرد، مشكل اصلی تولید در حوزه خودروسازی را كمبود نقدینگی دانست و گفت: نیاز خودروسازان به نقدینگی نسبت به گذشته افزایش داشته و منابع موجود پاسخ‌گوی نیاز آنان نیست.


وی استفاده از منابع مالی بانك و بانك محور بودن را از محدودیت های موجود خودروسازی در تامین نقدینگی دانست و اظهار كرد: با هدایت منابع و امكانات موجود به سمت تولید و فعال سازی سایر منابع تامین مشكلات بی‌كاری و تورم رفع خواهد شد.


رحمانی گفت: هدف دشمنان ملت، به چالش كشیدن اقتصاد كشور است كه پس از نفت در راس آن صنعت خودرو قرار دارد.


وی تاكید كرد: باید با حمایت از صنعت داخلی در نقطه مقابل دشمنان و بدخواهان حركت كنیم.


نماینده مردم شهر تبریز اظهار كرد: در سال 90  خودرو سازی ایران رتبه 13 جهانی را در زمینه تولید كسب كرده بود، اما مشكلاتی كه از سال گذشته تحمیل شد، موجب از دست دادن آن موقعیت شد كه امیدواریم با مدیریت فعلی گروه صنعتی ایران خودرو، به هدف تعیین شده در چشم‌انداز 1404 مبنی بر تولید سالانه سه میلیون دستگاه خودرو با اختصاص یك سوم آن برای صادرات دست یابیم و موجب رشد و بهبود جایگاه خودروسازی كشور در سطح جهان شویم.


وی بر سرمایه گذاری خودروسازان بر تحقیق، نوآوری و پژوهش تاكید كرد و گفت: صنعتی كه مبتنی بر تحقیق و نوآوری نباشد پویا نخواهد بود. طراحی پلتفرم های جدید، توسعه موتور ملی و كاهش آلایندگی ها و صادرات از جمله مواردی است كه خودروسازان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.


وی گفت: ایران خودرو ظرفیت‌های بالایی برای توسعه محصولات دارد. این شركت بزرگ‌ترین شبكه خدمات پس از فروش منطقه را در اختیار دارد، لذا باید در جهت رفع دغدغه های مردم و آسودگی خاطر آنان از كیفیت محصولات حركت كند.


رحمانی مشروط كردن قرارداد با خودروسازان جهانی به موضوع صادرات را مورد تاكید قرار داد و گفت: صادرات علاوه بر تامین منافع ملی، موجب افزایش كیفیت محصولات خواهد شد.


رحمانی ادامه داد: مجلس مخالف حضور خودروسازان جهانی در ایران نیست اما باید قراردادها درجهت حفظ منافع ملی باشد و این گونه نباشد كه فقط طرف خارجی منتفع شود.





 


نظرخواهی
نحوه خدمات رسانی در امر فروش و پس از فروش نمایندگی پورمحمودی را چگونه ارزیابی میکنید؟




دیگر موارد
تعداد مطالب :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :